GFK vs. Urethan

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Neo
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GFK vs. Urethan

Beitragvon Neo » 04.09.2005, 01:55

Habe nen Text gefunden der mal was anderes aussagt was die meisten sagen. Leider auf englisch, aber die meisten werdens verstehen...hab ein paar Fehler ausgebessert , aber nur der Verständlichkeit halber. :)

Anm.d.Red.: Fiberglass = GFK ;)


Urethane vs Fiberglass



The information below is an attempt to clear up issues that rumors and other companies have started by misinforming customers about body kits.

First thing is first. FITMENT! Many companies as well as many people constantly spread rumors that nobody should buy a fiberglass body kit because they don't fit. These people want you to spend hundreds more dollars on a poly-urethane body kit. And the fact of the matter is a urethane after market bumper does NOT fit any better than a fiberglass bumper does. No company out there can offer you a perfect fitting product so if they are offering you a product with perfect fitment, you might want to stear clear because they are lying through their teeth. Most aftermarket kits auctually take very little to install. Some sanding, drilling holes, lowering of factory exhaust, and possible removal of bumper supports. But guess what ? You have to do the same thing with a urethane product as well.

We want our customers to always have all the information, we do not lie about our product and we don't lie about other companies product. It is true what they say that no 2 body kits are created equal. There are some really bad body kits out there, and I can tell you right where to find them. EBAY!!! Ebay is flooded with low quality body kits at super duper low prices. This is where fiberglass kits have gotten a bad reputation. We have never offered a product on ebay and never will. Most people buy a body kit at a low price on ebay, and it's terrible, it don't fit, it's bad quality, and then saying that urethane is better.

Another reason to choose fiberglass over urethane? Maintenance! Urethane body kits will require more maintenance than a fiberglass kit. Why?? They have to be painted much more often. The reason behind this is because the paint cannot soak into urethane, it simply sits on the top of the bumper and will crack or chip very easily. Scrape your kit a little to hard with a urethane bumper and you may find yourself in the body shop for a touch up paint job. All said and done, there is only 1 reason a customer should ever choose urethane over fiberglass, and that reason would be that he is planning on hitting a lot of things with his front bumper, because fiberglass gets more easily broken. Also no customer and I really mean no customer should ever buy urethane side skirts and urethane rear bumpers, as that is just a completely total waste of hard earned money.
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Beitragvon blackFox » 04.09.2005, 02:21

halte das nicht gerade für die wissenschaftliche Abhandlung was besser is. klingt eher wie die rechtfertigung eines Händlers warum er viel lieber seine GFK Teilchen verchecken will

schon im letzten Absatz das gefasel, dass der Lack auf GFK besser hält.....

is doch völlig unlogisch wenn da steht ich muss urethan öfter lackieren. dann müsst ich die ja jedes halbe jahr lacken wenn bei meinem gfk nach nem jahr der lack schier weg war...... irgendwie unlogisch
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Beitragvon Neo » 04.09.2005, 15:56

Naja, der Text spiegelt ja nich meine Meinung wieder... :roll:

Aber da steht doch, dass der Lack sich in das Urethan nich einsaugen kann...deswegen muss Urethan öfters lackiert werden weil der Lack leichter abplatzt... :?
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Beitragvon blackFox » 04.09.2005, 17:17

grinz schon klar, wollte ja dich nich damit angreifen..... ;)


aber eben das mit dem lack macht für mich keinen Sinn. für was gibt es Grundierungen ?

Hatte jetzt mit meiner Front noch nicht den absoluten Härtetest, aber bisher null Steinschlag trotz einer 100 km langen recht schnellen Autobahnfahrt

das Urethan is doch auch viel weicher, der Grund warum der Lack auf GFK oft absplittert is ja der, dass der so hart is. Man stelle sich vor ich werfe mit einem Stein auf einen Fliesenboden und mit dem selben Stein auf Laminat. Da wird dem Laminat weit weniger Schaden zukommen....
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Beitragvon Neo » 04.09.2005, 18:10

Wenn die Grundierung auch nicht ins Urethan eindringen dann platzt es halt mit dem Lack gleichzeitig ab... :lol:
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Beitragvon blackFox » 04.09.2005, 18:31

dazu folgendes Zitat von meinem Lackierer:

"Des Madderial war schon schwer zu verarbeiten. Des is ganz porees, da musst i viel füllern und grundieren, dass des erstmal ne Oberfläche zum lackiere war, sonst wäre der Lack da komplett eingedrunge und überall wären Löcher."

;)

ich denke des is wie mem GFK es gibt mieses und gutes
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Beitragvon lars-san » 05.09.2005, 10:45

ich halt davon auch nix. sind die oem nich auch aus pu? und die sache mit dem "lackeinsaugen" :roll: . hab mir damals meinen aluflügel teillackieren lassen und da is nix abgeplatzt.
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Beitragvon blackFox » 05.09.2005, 13:36

die OEM sind aus ABS Plastik, praktisch das selbe wie PU nur etwas leichter
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